مقالات

قابلمه گرانیتی چیست؟ استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟

سرویس قابلمه گرانیتی برخلاف نام آن ارتباط خاصی با سنگ گرانیت ندارد و این عبارت صرفا به این دلیل است که روکش گرانیتی همچون سنگ گرانیت براق بوده وخال هایی بر روی آن به چشم میخورد. سرویس قابلمه گرانیتی به گونه ای است که می توان گفت مزایای تفلون و سرامیک را در خود جمع کرده و به همین علت از نچسبی و مقاومت بالایی در برابر ضربه و همچنین حرارت برخوردار است. باید اشاره کنیم که در بدنه اصلی این قابلمه ها عموما از آلومینیوم و چدن استفاده می شود.

منظور از ظروف گرانیتی چیست؟

گرانیتی نوع جدیدی از پوشش نچسب است که مانند سایر ظروف تفلونی و سرامیکی از چسبیدن غذا جلوگیری می کنند. مزیت استفاده از ظروف گرانیتی نسبت به ظروف سرامیکی این است که برخلاف ظروف سرامیکی که بعد از مدت زمان مشخصی مقاومت ضد چسبندگی خود را از دست می دهند ، این ظروف دوام بیشتری دارند و به مرور زمان خاصیت خود را از دست نمی دهند. همچنین به اندازه ظروف تفلون مضر نیستند و هیچ ماده اضافی به غذای شما اضافه نمی کنند و طعم غذا را تغییر نمیدهند.

مزایای پخت و پز در قابلمه های گرانیتی

  • نچسب بودن
  • مقاومت و ماندگاری بالا در برابر حرارت
  • بهداشت بالا و غیرسمی بودن

معایب پخت و پز در قابلمه های گرانیتی

  • نسب به سایر قابلمه های کمی گرانتر هستند
  • نسبتا وزن نسبتا سنگینی دارند
  • از لعاب نسبتا شکننده ای برخوردارند

عمر مفید ظروف گرانیتی چه‌قدر است؟

همانطور که اشاره شد این ظروف دارای مقاومت بالا و عدم چسبندگی هستند. در صورت تهیه جنس با کیفیت از بازار میتوان گفت متوسط عمر ظروف گرانیتی حدود پنج سال است که البته این مدت‌زمان کاملا به نحوه استفاده افراد بستگی دارد و ممکن است کم‌تر یا ‌بیش‌تر شود.

تعمیر ظروف گرانیتی در کوتاه ترین زمان ممکن

نکته مهم در ماندگاری ظروف گرانیتی به کیفیت پوشش آنها مربوط می شود. این پوشش در صورت تعویض صحیح و از همه مهمتر استفاده از مواد اولیه با کیفیت میتواند همراه چند ساله قابلمه و تابه شما باشد. مشتریان میتوانند در حال حاضر تمامی سفارشات مربوط به بازسازی ظروف گرانیتی خود را اعم از قابلمه، ماهیتابه، سینی فر و … از طریق نمایندگی، به مرکز تخصصی الو تفلون ارائه کرده و مثل روز اول آن ها را دریافت نمایند. نکته حائز اهمیت در میان خدمات این مرکز و سایر مراکز سنتی، بهره گیری از کادر حرفه ای و تجهیزات به روز الوتفلون است که باعث شده طی سالیان اخیر الوتفلون به عنوان یکی از مراکز بزرگ و شناخته شده در این زمینه معرفی گردد.

در الو تفلون مواد اولیه استفاده شده توسط کارشناسان مختلف تست شده و این مواد برای احترام به سلامت مصرف کنندگان از جنبه های بهداشتی فیلترهای مختلفی را میگذرانند. تا به این صورت هیچ جای نگرانی برای استفاده مجدد از این ظروف در پخت و پز باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *