مقالات

مهمترین مزایا و معایب پخت و پز در قابلمه استیل

ظروف استیل چند صباحی است که بخاطر وزن سبک و جنس مقاومی که دارند، میهمان آشپزخانه های ایرانی شده اند. این محصولات از آلیاژ‌های مختلف از جمله آلیاژ آهن و استیل ساخته می شوند و در دسته بندی ظروف آشپزی با سلامت بالا قرار دارند که باعث شده افراد زیادی به استفاده از آنها علاقه مند شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب استفاده از ظروف استیل در منزل آشنا کنیم. لطفا همراه ما باشید.

مزایای استفاده از قابلمه های استیل در منزل

قابلمه های استیل با داشتن پوششی درخشان و مقاوم عطر و طعم غذا را به خوبی حفظ می کنند و شما میتوانید از این ظروف حتی برای پخت غذا در فر هم استفاده کنید. خوشبختانه این وسایل وزن خیلی سنگینی هم ندارند و بعد از خشک شدن زنگ نمی زنند.

از این موارد هم که بگذریم روکش قابلمه های استیل به غذاهای اسیدی واکنش نشان نمی دهند و به همین دلیل جزء سالم ترین ظروف برای آشپزی محسوب می شوند.

معایب استفاده از از قابلمه های استیل در منزل

در کنار مزایا و نکات مثبت استفاده از این وسایل باید اشاره کنیم که قابلمه و تابه های استیل عموما زود خط و خش برمیدارند و باید حین استفاده از آنها کمی مواظب بود. همچنین این ظروف نسبت به سایر ظروف آشپزخانه کمی بالاتر است که بیشتر بخاطر جذابیت ظاهری و طول عمر بالای آنهاست.

در نظر داشته باشید این قابلمه‌ها تا زمانی‌که آسیب و خراشی به لعاب آنها وارد نشود مضر نیستند، اما اگر دچار آسیب شوند نباید از آنها برای پخت و پز استفاده کرد، چرا که ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد برخی بیماری های گوارشی و حتی سرطان در افراد شود.

آسان ترین روش بازسازی و تعمیر ظروف استیل

چنانچه شما هم در منزل قابلمه و تابه های استیل دارید که علی رغم زیبایی بخاطر سوختگی، خط و خش  و یا از دست دادن خاصیت چسبندگی نمیتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید، چاره کار بازسازی ظروف تفلون در مرکز تعمیرات الو تفلون است.

در حال حاضر تمامی سفارشات جرم گیری، رفع خراشیدگی و تعویض لایه نچسب قابلمه های استیل در این مرکز پذیرفته شده و افراد میتوانند بعد از تحویل ظروف خود را با رنگ و ظاهری نو مجددا استفاده نمایند.

باید اضافه کنیم الو تفلون تنها مرکز معتبر در کشور شناخته می شود که به منظور حذف واسطه گری اقدام به راه اندازی نمایندگی های خود در سراسر کشور نموده و شما میتوانید اطلاعات آنها در سامانه رسمی مرکز الو تفلون مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *