مقالات

نکات مهم برای نگهداری از رنگ ظروف آشپزخانه

برای لعاب و پوشش قابلمه ها بیشتر از رنگ های کوره ای و استاتیک استفاده می شود که در ظروف پیرکس از شیشه هم برای این منظور استفاده شده است. این پوشش ها به دلیل نقشی که در زیبایی و هماهنگی  محیط آشپزخانه ایفا میکنند باید در برابر حرارت و ضربه مقاوم باشند و به همین علت به کیفیت آنها توجه ویژه ای می شود.

مراقبت از پوشش ظروف با چند نکته ساده

  • قابلمه یا ماهیتابه خود را روی شعله مناسب قرار دهید
  • حین آشپزی از قاشق یا کفگیر فلزی استفاده نکنید
  • حین شست و شو از سیم و پارچه های زمخت استفاده نکنید
  • ظروف خود را برای مدت طولانی و بدون عایق روی هم قرار ندهید
  • حدالامکان وسایل آشپزخانه را از بخار آب دور نگه دارید

افزایش عمر ظروف آشپزخانه با شست وشوی صحیح آنها

با توجه به این موضوع که ظروف لعاب دار مانند قابلمه و تابه های گرانیتی، استیل  و آرکوپال به ضربه حساس هستند، باید در خصوص جلوگیری از ضربه دیدن آنها دقت کافی  و لازم را داشت. به طور مثال، در هنگام شستشو این ظرف‌ها به وسیله ماشین ظرفشویی بهتر است به چیدمان آن‌ها در ماشین ظرفشویی دقت داشته و حدالامکان از برخورد و ضربه دیدن آنها جلوگیری ‌کنید.

همچنین حین شست و شوی دستی ظروف از سیم کشیدن روی قابلمه خودداری کنید و از مواد سفید کننده کمتر استفاده کنید. گاها برخی افراد برای سفید کردن بیشتر ظروف خود در هنگام شستشو از مواد سفید کننده استفاده می‌کنند. در این موارد بهتر است ظروف بعد از تماس با مایع سفیدکننده سریعا آبکشی شوند و یا از مایع سفید کننده به صورت رقیق شده با آب استفاده شود تا مشکل خاصی برای پوشش رو رنگ ظروف پیش نیاید. چرا که اگر مواد سفید کننده مدت زمان زیادی بر روی ظروف باقی بمانند علاوه بر احتمال آسیب زدن به طرح و نقش ظروف که به صورت رنگی هستند ممکن است روکش ظروف را نیز دچار خرابی کند.

بازسازی و رنگ کاری ظروف آشپزخانه با کیفیت بالا در الوتفلون

ظروف رنگ پریده آشپزخانه عموما به دلیل واکنش با مواد غذایی اسیدی، سوختگی و تماس با وسایل فلزی ظاهری ناخوش آیند به خود میگیرند که شما در صورت تمایل میتوانید نسبت به تعویض پوشش و رنگ کاری مجدد آنها اقدام کنید.

تمامی این مراحل در مرکز الو تفلون به صورت تخصصی و با استفاده از مواد تست شده انجام میگیرد و مشتریان میتوانند علاوه بر بحث کیفیت خدمات، از سلامت وسایل خود نیز  اطمینان داشته  باشند و به بازسازی ظروف تفلون، چدن، مس، سرامیک و … بپردازند.

در حال حاضر امکان انتخاب رنگ ظروف بازسازی شده از میان نزدیک به سی رنگ کوره ای برای مشتریان فراهم بوده و آنها محدودیتی در پیدا کردن طرح و رنگ مدنظر خود نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *