مقالات

قابلمه مناسب برای پخت و پز باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

قابلمه و تابه از جمله ظروف پرمصرف منزل به شمار می روند که افراد و به ویژه خانم ها ساعات زیادی را به استفاده از به آنها اختصاص می دهند. جنس و مدل این ظروف شامل انواع مختلفی نظیر چدنی، تفلون، مسی، سرامیکی و … شده و که هر کدام از آنها در برابر ضربه و حرارت عملکرد متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشخصات یک قابلمه مناسب برای پخت و پز آشنا کنیم. لطفا همراه ما باشید.

ویژگی های قابلمه ایده آل برای پخت و پز

  • لعاب کاری شده

استفاده از لعاب با کیفیت در سطح قابلمه باعث می شود تا حین پخت و پز غذاهای اسیدی یا قلیایی واکنشی با سطح ظروف ایجاد نکرده و باعث زنگ زدگی آن نشوند.

  • مقاومت در برابر حرارت

در هنگام خرید وسایل آشپزخانه توجه داشته باشید که ظروف خریداری شده شما اصل باشند. چرا که عموما ظروف تقلبی در برابر حرارت مقاومت کمتری از خود نشان داده و خیلی زود شاهد پوسته پوسته شدن سطح داخلی آنها می شویم.

این ظروف در واقع با انتقال سریع حرارت دمای داخل قابلمه را به شدت افزایش داده و باعث سوختن غذا می شوند.

  • نچسب بودن

خاصیت عدم چسبندگی غذا بخاطر لایه خارجی آنها می باشد که در اغلب ظروف تولیدی جدید وجود دارد. در برخی از قابلمه ها از خاصیت از دورو گرانیت بودن نیز استفاده شده که به آن “پوشش نچسب دولایه” نیز گفته می شود.

  • سبک و مقاوم

سعی کنید حدالامکان وسایلی را برای آشپزخانه خود استفاده کنید که جابجایی و شست و شوی آنها آسان باشد. چرا که این اتفاق در خلق یک تجربه دلپذیر از آشپزی و پخت غذا برای خانم ها تاثیر بسزایی دارد.

برای تعمیر و بازسازی سرویس قابلمه به کجا مراجعه کنیم؟

بعد از اشاره به ویژگی های یک قابلمه مناسب برای پخت و پز، باید اشاره کنیم در صورتی که شما به دلایلی مانند سوختگی، ضربه دیدگی و یا از دست دادن خاصیت نچسبی از وضعیت قابلمه خود راضی نیستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مرکز الو تفلون است.

الو تفون با دراختیار داشتن تجهیزات به روز و کادر حرفه ای این امکان را دارد تا سفارشات مشتریان به منظور رفع ضربه دیدگی، رنگ کاری، جرم گیری و اضافه کردن لایه نچسب به وسایل آشپزخانه را طی کوتاه ترین زمان انجام دهد.

در حال حاضر  این خدمات برای تمامی ظروف چدنی، سرامیکی، تفلونی  و … ارائه شده و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وبسایت رسمی این مرکز مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *