مقالات

قابلمه لعابی چیست؟ + نکات مهم استفاده

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که حداقل چند ست از قابلمه های لعابی را در منزل خود نگهداری می کنید. این قابلمه ها دارای خاصیت ضداسیدی، ضد قلیایی و ضدساییدگی هستند و در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهند.

منظور از قابلمه لعابی چیست؟

قابلمه های لعابی محصولاتی مقاوم و یکپارچه هستند که در کوره هایی با دمای 800 درجه سانتیگراد حرارت می بینند.  در واقع لعاب‌هایی که روی سطح این ظروف قرار میگیرد موادی بی رنگ و شفاف هستند که شامل طیف وسیعی از ترکیبات آلی و معدنی شده  و مانند عایقی از چسبیدن و آلودگی مواد غذایی حین پخت و پز محافظت می کنند.

بطور مثال لعاب مربوط به سرامیک معمولاً متشکل از کوارتز، فلدسپار و اکسید سرب است. این مواد را توسط آسیاب خرد کرده و نرم می‌کنند و بصورت خمیری رقیق در می‌آورند. پس از آن ظروف مورد نظر را در این خمیر غوطه‌ور کرده و پس از خشک شدن آن را در کوره با دمای معین قرار می‌دهند.

زمانی که لایه ای از لعاب روی سطح آن را بپوشاند در برابر واکنش‌های شیمایی مقاوم بوده و برای تهیه مواد غذایی اسیدی نیز میتوان از آنها استفاده کرد.

نکات مهم پخت و پز در قابلمه های لعابی

قابلمه های لعابی وقتی روی شعله گاز قرار میگیرند نباید زیر آنها خیلی زیاد باشد، چرا که با حرارت زیاد غذا ممکن است ته بگیرد. در این مواقع شما میتوانید از یک شعله پخش کن استفاده کنید. نکته مهم دیگر در مورد قابلمه های لعابی مقاومت در برابر خراش و ضربه ناشی از قاشق و چنگال فلزی است. اتفاقی که باعث می شود این ظرف ها دیرتر خراب شوند.

در واقع پوشش‌دهی قابلمه های لعاب به گونه‌ای انجام میگیرد که منافذ و سوراخ‌های ریز  این ظروف به طور کامل پر شده و حالتی شیشه ای به سطح زیرین آنها می دهد.

تعمیر و بازسازی قابلمه های لعابی با قیمت نازل

لعاب قابلمه به دلیل تماس زیاد با حرارت و استفاده مداوم عموما بعد از گذشت پنج یا شش سال، حالت مات و گاها ترک خورده به خود میگیرد. اتفاقی که باعث می شود افراد به فکر تعمیر و جایگزینی آنها بیفتند.

شما در صورت تمایل به تعویض لعاب قابلمه های خود میتوانید از خدمات مرکز الو تفلون استفاده کرده طی کوتاه ترین مدت وسایل خود را درب منزل دریافت نمایید.

این مرکز در زمینه تعمیر و رنگ کاری تمامی ظروف چدنی، آلومینیومی، مسی، استیل، گرانیتی و … فعالیت داشته و افراد در صورت تمایل برای بازسازی ظروف تفلون و سایر وسایل منزل خود نیز مانند محافظ فر میتوانند از خدمات الو تفلون استفاده کنند.

باید اشره کنیم که مواد به کار رفته در تعمیر ظروف اصل و کاملا بهداشتی هستند تا مشتریان بتوانند با اطمینان از آنها در منزل استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *