مقالات

سه روش ساده ولی کاربردی برای تمیز کردن ظروف مسی

ظروف مسی در کنار ظروف آلومینیومی و چدنی از قدیمی ترین وسایل موجود در آشپزخانه های ایرانی به شمار می روند که استفاده از آنها برای افراد بسیار آسان است. چرا که قابلمه و تابه مسی وزن خیلی سنگینی ندارد و حرارت را هم خیلی خوب در خود نگه می دارند. نکته قابل توجه در مورد این ظروف سیاه شدن پوشش این آنهاست که گاها برای افراد دردسرساز شده و آنها را کلافه میکند. در این مقاله قصد معرفی سه روش ساده ولی کاربردی برای تمیز کردن این ظروف را داریم. لطفا همراه ما باشید.

روش های مختلف تمیز کردن ظروف مسی در منزل

اگر شما هم مشکل تیرگی و سیاهی ظروف مسی خود را دارید و علاقه دارید تا آنها را به شکل روز اول آن در بیاورید بهتر است این فرصت را از دست ندهید و با استفاده از یک سری مواد ساده، اقدام به تمیز کردن وسایل خود در منزل نمایید.

1)روش اول – استفاده از ترکیب آرد، سرکه و نمک

این روش مراحل بسیار ساده ای داشته و افراد برای استفاده از آن میتوانند ابتدا مقداری از آرد را در یک ظرف با نمک مخلوط کرده و سپس به آن کمی سرکه اضافه کنند. در نهایت محلول بدست آمده را با استفاده از قلم مو، به بدنه ظرف مسی آغشته کرده و حدود سی دقیقه به این شکل نگه دارند.

2)روش دوم – استفاده از لیمو و نمک

ترکیب لیمو و نمک می تواند هرگونه لکه و تیرگی را از سطح ظروف مسی برداشته و تمیزی فوق العاده ای را به شما هدیه دهد. برای این منظور شما باید مقداری لیمو را با نمک ترکیب کرده و با کمک دستمال بر روی ظرف مسی خود بکشید. این کار را باید چند دقیقه ادامه دهید و در آخر  ظرف خود را آب کشیده و منتظر خشک شدنش بمانید.

3)روش سوم – استفاده از جوش شیرین و سرکه

روش آخر مربوط به استفاده از جوش شیرین وسرکه می شود که در این روش نیز مقداری جوش شیرین را با کمی سرکه ترکیب کرده و مطابق روش های قبل با استفاده از قلم مو روی ظرف می کشیم. سپس سی دقیقه منتظر شده و با یک حوله خشک، محلول روی ظرف را پاک می کنیم.

تعمیر و پاکسازی ظروف مسی در مرکز تخصصی الوتفلون

چنانچه شما با استفاده از روش های فوق، به نتیجه مورد انتظار نرسیده باشید، میتوانید این کار را به مرکز الو تفلون بسپارید. در حال حاضر تمامی خدمات مربوط به اسیدشویی، قلع کاری و بازسازی ظروف مسی در این مرکز به صورت کاملا استاندارد و حرفه ای انجام گرفته و افراد بدون نگرانی از سلامتی ظروف خود میتوانند آنها را به کارشناسان این مرکز بسپارند.

در حال حاضر موعد تحویل ظروف تعمیر شده در مرکز الو تفلون ده الی دوازده روز کاری است که در مقایسه با سایر مرکز کشور سرعت چشمگیری را دارا می باشد.

این مرکز همچنین با حذف واسطه گری و سودجویی برخی مراکز فاقد کیفیت، تمامی خدمات خود را از طریق نمایندگی های خود در کشور ارائه می دهد تا افراد بتوانند به طور مستقیم بر مراحل کار نظارت داشته و سوالات خود را پیش از  انجام سفارش از کارشناسان الوتفلون جویا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *