مقالات

دلیل نام گذاری ظروف سرامیکی چیست؟

در برخی از صفحات مجازی سرامیک به فرآورده‌هایی گفته می‌شود که با خاک‌رس تهیه و ساخته می‌شوند. در صورتی که این مطلب صحت ندارد و این وسایل نظیر قابلمه و تابه های سرامیکی آلیاژی اهنی دارند که بر روی آنها لایه ای از تفلون زده می شود.

ویژگی های مهم قابلمه و ماهیتابه سرامیکی

قابلمه و تابه های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و خوردگی از خود نشان می دهند و عموما برای عدم چسبندگی مواد غذایی لایه ای از تفلون در آنها کار شده است. همچنین شما با نگاهی به این وسایل میتوانید دانه های رنگی پراکنده پوشش آنها را نیز مشاهده کنید که برای جذابیت بیشتر ظاهر آنها اضافه شده اند.

البته قابلمه های سرامیکی برای گرم شدن به حرارت زیادی احتیاج دارند و نسبت به ظروف مسی یا استیل زمان بیشتری طول می کشد تا این قابلمه ها گرم شوند.

نکات مهم در نگهداری قابلمه های سرامیکی

  • حین پخت و پز در قابلمه های سرامیکی از قاشق های چوبی استفاده کنید
  • به پوشش داخل قابلمه های سرامیکی ضربه شدید نزنید
  • حدالامکان برای شست و شوی قابلمه سرامیکی از ابر استفاده کنید
  • هرگز قابلمه های سرامیکی را درون همدیگر قرار ندهید
  • از قرار دادن قابلمه سرامیکی خالی روی حرارت خودداری کنید

تعمیر و بازسازی ظروف سرامیکی در مرکز الوتفلون

در حال حاضر امکان تعمیر ظروف سرامیکی که به هر دلیلی نچسبی خود را از دست داده اند و یا خراشیده شده باعث تغییر ظاهر آنها شده است، در مر کز الو تفلون وجود دارد. از بین بردن لعاب سرامیک فرسوده، اجرای لعاب بندی تازه، رنگ کاری و تعویض لایه نچسب ظروف سرامیکی تنها چند مورد از خدمات مرکز الوتفلون برای مشتریان گرامی است.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ارتباط با نمایندگی های الو تفلون در شهرهای مختلف میتوانید به سایت رسمی این مجموعه مراجعه نمایید.

چه زمانی باید برای بازسازی ظروف سرامیکی اقدام کرد؟

به طور کلی اگر ظروف سرامیکی شرایط زیر را داشت بهتر است آن را برای بازسازی ظورف سرامیکی به مراکز معتبر بسپارید تا آن را با مواد اولیه با کیفیت ترمیم نمایند.

  • زمانی که ظروف سرامیکی مخصوصا قابلمه‌های سرامیکی از خاصیت نچسب بودن به اندازه کافی برخوردار نباشد.
  • قسمتی از لعاب یا پوشش ظرف ترک برداشته باشد.
  • لایه لعابی ظرف سرامیکی پوسته‌پوسته شده و دچار خط و خش شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *