مقالات

جنس پایه ظروف تفلون چیست؟ معرفی بهترین مرکز تعمیر ظروف آشپزخانه

ظروف تفلونی نظیر سرویس قابلمه، تابه و سینی به دلیل انتقال سریع حرارت، مقاومت در برابر ضربه و نچسب بودن سالهاست که عصای دست بانوان ایرانی در منزل محسوب می شوند. محصولاتی که بخاطر وزن پایین و سبکی، افراد مشکل خاصی برای شست و شوی آنها ندارد و به اصطلاح خودمانی ظروف خوش دستی به شمار می روند. اما گاها سطح این ظروف به دلیل برخورد مداوم با سیم ظرفشویی، قاشق و کفگیر های فلزی در منزل خراش برداشته و باعث به هم خوردن ظاهر آشپزخانه افراد می شود. در این مواقع میتوان با استفاده از خدمات مراکز تعمیر و بازسازی ظروف تفلون و آشپزخانه نظیر الو تفلون، اقدام به ترمیم پوشش آنها نمود که در ادامه مطلب به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

جنس پایه ظروف تفلون چیست؟

تا چند سال پیش برخی اظهارنظرهای نادرست در مورد طبخ غذا در ظروف آشپزخانه شنیده میشد که مردم را به اشتباه می انداخت. به طور مثال گفته میشد که پخت غذا در ظروف مسی به تأمین مس مورد نیاز بدن کمک می کند و مفید است! در صورتی که مس مورد نیاز برای بدن اولا درصد بسیار ناچیزی است و دوما این مقدار هم تنها از طریق مواد خوراکی میتواند تامین شود. این باور به گونه ای دیگر در مورد ظروف تفلونی نیز رواج پیدا کرده بود و برخی از مردم این ظروف را به اشتباه برای بدن سرطان زا می دانستند. قابلمه و تابه های تفلونی با جنس آلومینیوم تولید شده و روکش داخلی (پوشش) آن ها به منظور نچسب بودن و کیفیت بهتر از جنس تفلون می باشد.

مشکل اصلی ظروف تفلون

همانطور که اشاره کردیم، ظروف تفلونی محصولاتی با روکش‌ نچسب هستند که می‌توان با استفاده از آنها با کمترین میزان روغن آشپزی کرد. اما مشکل اصلی ظروف تفلونی این است که روکش آنها به سرعت از بین می‌رود. این روکش نسبت به ضربه هم بسیار حساس است و ضربه‌های قاشق یا چاقو می‌تواند به آن آسیب برساند. در نتیجه اگر تفلون آسیب ببیند، ممکن است غذایی که در آن پخت می‌شود، برای افراد مضر باشد.

تعمیر ظروف آشپزخانه در مرکز تخصصی الو تفلون

امروزه مراکزی زیادی را میتوان یافت که خدمات مربوط به بازسازی ظروف آشپزخانه از قبیل تعمیر تابه، قابلمه و زودپز قدیمی را ارائه می دهند. وسایلی  که خاصیت نچسبی خود را ازدست داده اند و یا دچار رنگ پریدگی و سوختگی شده­اند. در این میان کیفیت خدمات ارائه شده در این مراکز نکته تمایز میان آنهاست که در مراکز سنتی به دلیل تعویض پوشش با استفاده از مواد اولیه ناخالص و تجهیزات نامناسب نتایج. در نتیجه پوشش ظروف تعمیری بعد از مدت کوتاهی (چند ماه) به مرور دچار پوسته پوسته شده و رنگ پریده می شود. مرکز تخصصی تعمیر ظروف الو تفلون در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرجع تخصصی تعمیر، بازسازی و رنگ کاری ظروف آسیب دیده و مستعمل در کشور فعالیت دارد.  افراد میتوانند با اطمینان از کیفیت مواد به کار گرفته شده در سفارشات و تجهیزات استفاده شده برای تعویض پوشش آنها تمامی ظروف تفلونی خود اعم از قابلمه و تابه های تفلونی را به نمایندگی های این مرکز در کشور بسپارند.

لازم به ذکر است که خدمات این مجموعه به وسیله نمایندگی های سراسر کشور به مشتریان ارائه می شود تا واهمه و ابهامی در زمینه سودجویی افراد واسطه در این میان وجود نداشته و مدت زمان تحویل ظروف نیز کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *