بازسازی ظروف تفلون

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل و همچنین مزایای بازسازی ظروف آشپزخانه در مرکز خدمات الو تفلون آشنا کنیم. لطفا همراه ما باشید.

بازسازی ظروف تفلون

بازسازی ظروف تفلون، راهکاری مناسب و ایده آل برای تعمیر ظروف تفلون قدیمی می باشد که به ‌دلیل از بین رفتن موادی که در سطح داخلی ظروف استفاده شده است، دیگر قابل استفاده نخواهند بود. شما با تعمیر تفلون های تان، می ‌توانید برای سال ‌های طولانی از ظروف قدیمی و باکیفیت خود استفاده نمایید؛ بدون اینکه مجبور به صرف هزینه سنگین برای خرید مجدد ظروف تفلون باشید. البته به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که امروزه، اکثر ظروف ها از جنس مرغوبی برخوردار نیستند. حال در این مقاله، قصد داریم تا شما را با مراحل بازسازی تفلون، اهمیت بازسازی ظروف تفلون و همچنین مزایای بازسازی این ظروف در مرکز خدمات الو تفلون آشنا نماییم.

چه ظروفی قابلیت بازسازی دارند؟

 

در حال حاضر امکان بازسازی ظروف گرانیتی، تفلون ، چدن و سرامیک وجود دارد. اما ظروف مسی و لعابی قابلیت بازسازی نخواهند داشت. زیرا این ظروف، ظرفیت گرمایی پایینی دارند که سبب خواهد شد تا در کوره های حرارتی ذوب شوند. البته به این نکته هم اشاره داشته باشیم که تعدادی کارگاه بازسازی ظروف تفلون از جمله الو تفلون، وجود دارند که ظروف با اجناس مختلف را هم بازسازی خواهند کرد که با دستگاه های پیشرفته و مدرن، می توانند حتی ظروف مسی و لعابی را بازسازی کنند.

از این سو، امروزه بیشتر افرادی که در خانه به صورت مرتب از تابه و قابلمه های تفلونی استفاده می کنند، بعد از گذشت مدتی متوجه تغییر رنگ و چسبندگی ظروف خود می شوند. اتفاقی که زیبایی و هماهنگی وسایل آشپزخانه را به هم زده و رفته رفته باعث کلافگی خانم های خانه دار می شود. در این حال، ظروف قدیمی مشکلی ایجاد خواهند کرد که باعث چسبیدن غذا حین پخته شدن به قابلمه می شود که پس از آن شست و شو قابلمه امری دشوار خواهد شد.

چرا بازسازی ظروف تفلون اهمیت دارد؟

 

همانطور که احتمالا میدانید مزیت مهم ظروف تفلونی در کنار زیبایی و جذابیت آن ها، به نچسب بودن این ظروف مربوط می شود. ویژگی که گاهی اوقات در اثر آسیب دیدن لایه گرانیت یا تفلونی داخل آن ها از بین رفته و افراد را در حین آشپزی با دردسر های زیادی روبرو می‌سازد.

اگر امروزه، شما از ظروف تفلونی که آسیب دیده است، استفاده نمایید ممکن خواهد بود که سلامتی شما را به خطر بیاندازد. چون با برداشته شدن لایه نچسب آن ها، مواد شیمیایی وارد غذا خواهند شد. به همین دلیل، تعمیرات ظروف تفلون برای تمامی ظورف آسیب دیده امری واجب و الزامی می باشد.

مراحل تعمیر و بازسازی ظروف تفلون

این نکته را به خاطر بسپارید که بازسازی ظروف تفلون و چگونه و با چه روشی و چه تجهیزاتی انجام می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اگر در کارگاه بازسازی ظروف تفلون این مراحل اصولی و استاندارد انجام نشوند، می ‌تواند روی سلامتی شما تاثیرات جبران ناپذیری به جا بگذارد. در ادامه این مطلب، چهار مرحله بازسازی تفلون را برای شما شرح داده ایم تا با آن ها آشنا شوید.

مرحله اول؛ جداسازی و دسته بندی ظروف بر اساس جنس آن ها برای آغاز مرحله بازسازی ظروف تفلون

از آنجایی که قابلیت بازسازی تمامی ظروف آسیب دیده با هر جنس و فلزی مانند روی، سرامیک، گرانیت، تفلون، چدن و ... وجود دارد، در کارگاه بازسازی ظروف تفلون اولین مرحله برای بازسازی قابلمه تفلون، تفکیک و جداسازی ظروف بر اساس جنس آن‌ ها می باشد. در اولین مرحله، ظروف برای بازسازی وارد کوره‌ های حرارتی خواهند شد و چون ظرفیت گرمایی انواع ظروف با یکدیگر متفاوت می باشد، بر اساس جنس ظروف آن ها را دسته بندی خواهند کرد و سپس به کوره های حرارتی منتقل می کنند. پس از منتقل کردن ظروف به بخش کوره ها، آنان را روی چرخه های برزگ کوره ها می چینند و سپس فرایند حرارت دهی را آغاز می کنند.

مرحله دوم بازسازی تفلون؛ جرم‌ گیری مواد قبلی باقیمانده بر سطوح هنگام بازسازی ظروف تفلون


در مرحله دوم از تعمیرات ظروف تفلون، پس از اینکه ظروف در معرض حرارت قرار گرفتند، می‌ توان تفلون باقی مانده بر سطح ظروف را کاملا پاکسازی نمایند. برای انجام این فرایند از پاشش سندبلاست به وسیله هوای پرفشار استفاده خواهند کرد. سندبلاست نوعی خاک با ترکیبات خاص می باشد که ماده اصلی آن را سیلیس تشکلیل می ‌دهد.

مرحله سوم و آخر؛ پاشش گرانیت و رنگ

در این مرحله سوم که مرحله پایانی تعمیر ظروف تفلون می باشد، ظروف آماده پاشش گرانیت و رنگ کاری خواهند شد. گرانیت به وسیله ابزار ‌های پیشرفته که در کارگاه بازسازی ظروف تفلون موجود می باشد، به مقدار لازم به سطح داخلی ظرف مورد نظر پاچیده خواهد شد و سپس صیقل داده می‌ شود؛ این عمل صیقل دهی، برای این می باشد تا خاصیت نچسب بودن پیدا کند. سپس برای تعمیر قابلمه تفلون، قسمت خارجی ظرف با توجه به درخواست مشتری رنگ کاری خواهد شد. برای کسب اطمینان از کیفیت ظروف جدید بعد از زدن آستر، لایه ای از تفلون یا گرانیت تست شده به آنها اضافه می شود تا این وسایل از خاصیت نچسبی بالایی برخوردار باشند.

7 نکته مهم برای استفاده بهینه بعد از بازسازی قابلمه تفلون از آن

 

پس از این که شما فرایند تعمیرات قابلمه تفلون را انجام دادید، رعایت چند نکته ساده می ‌تواند در طول عمر ظروف نچسب بسیار موثر واقع شود. البته که رعایت این نکات، هم برای ظروف بازسازی شده و هم برای ظروف نو الزامی خواهد بود. به دلیل گران بودن قیمت این نوع ظروف، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید تا کمتر شاهد خراب شدن روکش نچسب سرویس قابلمه و ماهیتابه تان باشید.

  1. در هنگام طبخ غذا از قاشق ‌های چوبی استفاده نمایید.
  2. از ایجاد شوک حرارتی پس از بازسازی قابلمه تفلون به آن جلوگیری کنید و زمانی که این ظروف بسیار داغ هستند، بلافاصله در معرض آب سرد قرار ندهید.
  3. از طبخ بعضی از غذا ها در ظروف نچسب جدا خودداری نمایید. برای مثال، تفت دادن بدون روغن آرد در ظروف نچسب به هیچ وجه انجام نشود.
  4. مواد شوینده بسیار قوی را برای شست و شوی این ظروف مورد ساتفاده قرار ندهید.

مزایای استفاده از خدمات مرکز الو تفلون

 
  • الو تفلون، یکی از بهترین کارگاه بازسازی ظروف تفلون محسوب خواهد شد که استفاده از خدمات آن برای تعمیر قابلمه تفلون، دارای مزیت های بسیاری می باشد که در ادامه چند مورد از آن ها را برایتان نام برده ایم؛ همراه ما باشید.

    • استحکام مناسب و دوام خوب
    • انتقال حرارت بسیار مناسب برای پخت بهتر
    • جنس روکش گرانیت
    • کیفیت بسیار بالا
    • ضد چسبندگی
    • استفاده از تکنولوژی روز دنیا
    • و …